sobota, 25. februar 2012

Krave ne proizvajajo mleka

Dolgo je trajalo, preden sem ugotovila, da so krave dejansko ženske. Nekako nikoli nisem povezala dejstev. Še dlje pa je trajalo, da sem razumela, da krave ne proizvajajo mleka.

Matere ga.

Vse se je zgodilo nekega večera, ko sem dojila svojega najmlajšega sina. Nenadoma sem spoznala, da je mleko krave namenjeno njenemu otroku, prav tako kot je mleko, ki nastaja v mojih prsih, namenjeno mojemu sinu.



Pred 14 leti sem postala vegetarijanka, ker nisem hotela povzročati trpljenja živalim. Zato sem, ko sem izvedela, kaj se dogaja v mlečni industriji, tudi prenehala uživati mleko.

A tudi, če svojo empatijo do živali postavim na stran, se moram vprašati: "Ali ima pitje mleka živali sploh kak smisel?" 

Lahko si predstavljam, kako odvratno bi se zdelo mojim prijateljem, če bi jim s kavo ponudila že samo kapljico mleka iz svojih prsi. Kako ironično. Ali mar ni odrivanje teleta, da bi mi pili mleko njegove matere - mleko, ustvarjeno za rast velikega goveda - bolj neumno?

In tako je po več kot desetletju vegetarijanstva moja prehrana pričela postajati zmeraj bolj veganska. To me pravzaprav ni presenetilo, saj sem zmeraj vedela, da bom nekoč storila ta korak in postala veganka - preseneča pa me, da sem tako dolgo potrebovala zanj.

Izogibala sem se informacijam - nisem se bila pripravljena soočiti z odgovori. In v tem nisem sama. Večina ljudi noče vedeti, od kod prihaja njihova hrana ali kako nastane. Zakaj je to tako, lahko povem iz lastnih izkušenj.

Prvič, resnica ni rožnata. Sprejeti resnico pomeni sprejeti dejstvo, da ne spoštujemo niti živali, niti okolja in niti samih sebe. Ker mislimo, da se z resnico nismo sposobni soočiti, raje ostanemo nevedni.

Drugič, strah nas je posledic. Jaz, na primer, se nisem želela odpovedati siru. Oboževala sem sir: jedla sem ga pri skoraj vsakem obroku. Bi mojega moža jezilo, če bi komplicirala pri hrani? Bi odpovedanje siru pomenilo, da se bom vse življenje počutila prikrajšano?

Mnogo ljudi ima enake strahove. Nočejo izvedeti resnice, ker jih skrbi, da bo to spremenilo njihove ustaljene navade.

Če ste vi eden teh ljudi, vam odkrito povem: res vam bo spremenilo življenje. Sprva bo odločitev za tako pomembno spremembo v prehrani zahtevala kar nekaj časa. Temu pravim "miselni čas". Ko spremenite svojo prehrano, vam to da misliti in je inspirativno. Srečala sem nešteto ljudi, ki so, ko so postali vegani, naenkrat odkrili inspiracijo v kuhinji. Druge, kot tudi mene, to navdihne za pisanje, fotografiranje in druge načine deljenja informacij s svetom.

Ljudem po vsej državi se odpirajo oči glede hrane. Zmeraj več ljudi jé zmeraj bolj rastlinsko prehrano. Na to vplivajo tudi znane osebe, filmi, kot je Forks over Knives in iniciative kot je Zeleni ponedeljek.

Moje upanje je, da bo veganstvo za širšo populacijo zdaj postalo še bolj enostavno. Še pomembneje, želela bi videti, da so ljudje povezani s hrano, ki jo jedo. Več kot je zavednih ljudi, hitreje se bo stanje izboljšalo.

Vsakdo izmed nas ubira svojo pot in vsak ima svoj trenutek prebujanja. Razumem to. Prej nisem bila pripravljena, zdaj pa sem.

Rebecca Carter, so-ustanoviteljica Ecorazzi.com in gostujoča pisateljica na blogu Healthy Living

Vir:
http://www.care2.com/greenliving/cows-dont-make-milk.html?page=1 

1 komentar:

  1. Vse lepo in prav. Podpiram nenasilje 100%. Se je kdo vprašal o smislu življenja, o naravnem nenasilnem in preprostem zivljenju? Kako tako življenje izgleda? Čemu smo dobili človeško telo in to prav mi? Ali ga znamo uporabljati? Kako pa naj to sploh vemo? Kako in od kje naj to vemo? No vidite, kdor iskreno povprašujejo v sebi vsaj eno od the reči je bliže temu da bo enkrat tudi postal tisto...človek. Sprašujem se ce je kdo na tem svetu tak? To je skrajno resna zadeva, tema, vprašanje. To so temelji za vse dobro, med drugim tudi za resnično širjenje nenasilja.

    OdgovoriIzbriši